Xixo & Szikszó E-sport CUP – Általános CS2 játékszabályzata
- Kiemelt szabályok
A Xixo & Szikszó E-sport cup eseményére továbbiakban: (verseny, SZEC, CS2) az ebben a dokumentumban foglalt játékspecifikus szabályzat általános szabályai érvényesek. A verseny folyamán minden játékosnak a helyszínen szükséges tartózkodnia. A részvétel ezen területen kívülről nem engedélyezett! A versenyen 18 év alatti játékos, csak szülői engedéllyel vehet részt! A dokumentumok között szerepel egy szülői nyilatkozat, amit ki kell tölteni és legkésőbb november 12-ig vissza kell küldeni, ellenkező esetben sem a személy, sem a csapat NEM vehet részt a versenyen! Továbbá Nem vehet részt a versenyen, aki a fő platformok egyikén bármelyik hozzá köthető fiókon csalásért, aktív bannal rendelkezik. A fő platformok a következőek: FaceIT, Steam (1 év). A Steam profilon feltüntetett játék eltiltás, vagy csalásért kapott VAC ban egyazon kategóriába tartozik, tehát teljesen mindegy a játékos milyen játékból kapta azt, ugyanúgy nem vehet részt a versenyen amennyiben az 1 éven belül történt. A verseny egésze alatt az e-mailes kommunikációs formát tekintjük hivatalosnak. Minden kiemelten fontos információt ezen csatornán keresztül juttat el a szervező, a résztvevőkhöz.
2. Verseny lebonyolítása
A verseny 1 napos, maximum 12 csapat részvételével. Indulása reggel 8 órakor kezdődik egy helyszíni regisztrációval, megnyitóval, csapatok felosztásával. A verseny pedig 9 órakor elkezdődik!

Az időpontok változhatnak a mérkőzések előtti/alatti csúszás okán.
Ezen verseny fázisban a halasztás nem lehetséges, a meghirdetett időpontban kötelező a megjelenés, amennyiben egy csapat nem képes bármilyen indok folytán kiállni, abban az esetben az ellenfélnek kerül jóváírásra a győzelem.
Bo1 rendszerben a következő térkép(map)vétó rendszer kerül alkalmazásra. A térképtiltást, mindig a mérkőzés adatlapon bal oldalon szereplő csapat kezdheti el (az, hogy melyik csapat kezd a bal oldalon mindig véletlenszerűen sorsolja a platform) a következő rendszerben:
● “A” csapat eltávolít egy pályát
● “B” csapat eltávolít két pályát
● “A” csapat eltávolít két pályát
● “B” csapat eltávolít egy pályát
Az utolsó fennmaradt pályán szükséges játszani.
Ha a csapat továbbjut a döntőre, úgy azzal a kerettel szükséges megjelennie, amivel a továbbjutást érő mérkőzésen szerepelt. Az a játékos, aki egy adott csapat tagjaként jutott tovább, kötelező jelleggel ugyanazzal a csapattal kell maradnia, másik csapatjátékos keretében már nem vehet részt.
3. Játékspecifikus beállítások
A résztvevő csapatok a FaceIT integrált sorsolási logikája alapján kerülnek kisorsolásra, versenyszervezői oldalról nem történik kiemelés, a FaceIT rendszere az oldalon elért szint, illetve véletlenszerű sorsolás alapján párosítja össze a csapatokat.
A verseny az aktuális kompetitív térképválaszték (mappool) használatával fog zajlani, mely a következő pályákat tartalmazza:
❖ Inferno
❖ Mirage
❖ Nuke
❖ Overpass
❖ Vertigo
❖ Ancient
❖ Anubis
Szerverbeállítások: a következő alapértelmezetten, azonban a változás joga fennáll:
❖ Rounds:Bestoutof24(mp_maxrounds24)
❖ Roundtime:1minute55seconds(mp_roundtime1.92)
❖ Startmoney:$800(mp_startmoney800)
❖ Freezetime:20seconds(mp_freezetime 20)
❖ Buytime:20seconds(mp_buytime20)
❖ Bombtimer:40seconds(mp_c4timer40)
❖ Overtimerounds:Best out of 6(mp_overtime_maxrounds 6)
❖ Overtimestart money: $12,500 (mp_overtime_startmoney 12500)
❖ Roundrestartdelay: 7 seconds (mp_round_restart_delay 7)
❖ Prohibited items: none (mp_items_prohibited „”)
4. Játékosok beállításai
A versenyen résztvevő játékosokra a következő szabályok egységesen vonatkoznak. Mindenfajta szkript tiltott a játék során, kivétel ez alól: a vásárlásra, togglezésre és a demo, felvételre vonatkozó szkriptek, illetve r_cleardecals és jumpthrow scriptek. Résztvevő abban az esetben is büntetésre kerülhet, ha az adott script megtalálható volt a config fájlban, vagy játék mappában, de az nem került használatra! Minden játékon belüli overlay, ami a rendszer kihasználtságra, teljesítményre vonatkozó információt ad (pl. Discord overlay, Rivatuner overlay) használata tiltott! Engedélyezettek azok az overlayek, amik csak az FPS-t mutatják. A verseny során a játékos kinézetek (továbbiakban: Agent Skins) használata tilos! Ha a bemelegítés során kerül észrevételre egy kinézet használata, azt a mérkőzés megkezdése előtt köteles eltávolítani az érintett játékos. Ha a mérkőzés megkezdését követően figyelmeztetik a Versenybírókat a szabálytalanságról, a mérkőzés nem kerül újraindításra.
Minden egyedi fájl használata tiltott, beleértve az egyedi modelleket, megváltoztatott textúrákat vagy hangeffekteket. Szigorúan tiltott az agent skinek használata, illetve minden olyan módosítás ami a radarra, HUD-ra, vagy scoreboard-ra vonatkozó változtatást eredményez.
A játék grafikájának, vagy textúrájának megváltoztatása a grafikus kártya drivere, vagy hasonló eszközök segítségével nem engedélyezett. Tiltott minden olyan driver telepítése amin keresztül potenciális makrók kerülhetnek használatra.
A config mappában csak és kizárólag a config fájlok lehetnek, minden más tiltott!
5. Bugok és tiltott cselekvések
Bármilyen bug, glitch, vagy más játékhiba szándékos kihasználása szigorúan tiltott. A versenybírói csapat fenntartja a jogot, hogy az egyes eseteket külön vizsgálja és megállapítást tegyen arra vonatkozóan, hogy a használatos bugnak, volt-e tényleges hatása a mérkőzés/kör végkimenetelére. Amennyiben ez bebizonyosodik, úgy az szituációtól függően az adott kör, vagy mérkőzés elvesztését, teljes újrajátszást, vagy kizárást is eredményezhet.
● Olyan helyre tenni a bombát, amelyet az ellenfél nem érhet el valamilyen módon, tilos. Azon helyek, amelyek egy csapattárs segítségével elérhetőek, engedélyezve vannak. A szabály megszegése 3 kör levonással jár.
● Mindenfajta falon, plafonon, földön, láthatatlan felületeken keresztüli boostolás, valamint a ‘sky walking’, a ‘map swimming’, ‘floating’ és ‘sharking’ cselekvések tiltottak a versenyen.
● Az elérhetetlen helyekre való felmászáshoz, a csapattársak segítsége engedélyezett. Mindazonáltal tiltott bármiféle textúra bug kihasználása előnyszerzés céljából. Minden egyéb ismert bug (‘sharking’, ‘pixelwalking’, ‘sky walking’, ‘map swimming’) kihasználása előnyszerzés céljából szintén tiltott.
● A gránátok falba való bugoltatása nem engedélyezett, a gránátok tetőkön keresztül való dobása viszont szabályos.
Mindennemű ismert bug kihasználása tiltott, a nem ismert bugokkal kapcsolatban a versenybírók döntenek, illetve ezen lista folyamatosan bővülhet.
6.Mérkőzésekkel kapcsolatos szabályok
Nicknév: A verseny folyamán minden játékos a FaceIT-en, valamint Steamen használatos nicknevét köteles használni minden mérkőzésen. A verseny alatt minden játékos a hivatalosan regisztrált nicknevét köteles használni. Amennyiben egy mérkőzés előtt probléma adódna, úgy a játékosoknak jogában áll versenybírót hívni, hogy tisztázódjon az adott szituáció vagy, hogy a játékos problémáját megpróbálják orvosolni. Leggyakrabban felmerülő problémák lehetnek:
● Játékosprofillal kapcsolatos korrekciók
● Szerverproblémák
● Etikátlan viselkedés
Fontos, hogy a Versenybírót csak akkor hívjuk, ha ténylegesen valós problémáról van szó, ahol elengedhetetlen a közbeavatkozás. Ezen lehetőség nem szükségszerű használata büntetéshez vezethet.
Minden mérkőzésnek pontosan akkor kell elkezdődni, ahogyan az a korábban ismertetett táblázat „kezdés” oszlopban található időpont által jelölve van. Amennyiben a mérkőzés oldalon annak kezdésére vonatkozóan az ”ASAP” felirat látszik, úgy abban a pillanatban, hogy létrejött a párosítás, máris el kell kezdeni a mérkőzést. Ilyen esetekben a megjelenésre szánt 10 perces határidő onnantól számít, hogy létrejött a párosítás. Amennyiben a csapat nem áll készen a kezdésre 10 perccel a mérkőzés létrejötte után, akkor nem megjelentként tekinthetünk a csapatra. Ebben az esetben a Versenybírók eldöntik, hogy a későbbiekben ezt a mérkőzést újra lehet játszani vagy alapértelmezett győzelmet kell ítélni az ellenfél csapatnak.
Készen állni egy mérkőzésre azt jelenti, hogy az 5 játékos felcsatlakozott a szerverre.
Bemelegítés: A mérkőzés kezdete előtt, mindkét fél köteles jelezni, hogy készen áll a kezdésre. Ha bármelyik félnek problémája van, köteles jelenteni az Ellenfelének és a Versenybíróknak.
Oldalválasztás: Kés kör dönt a csapatok oldal választásáról. Kés kör alatt csak kés és kevlár használható. Ha bármelyik játékosnál a késkör közben lőfegyver található az adott késkör elvesztését jelenti a csapat számára. Célszerű ezt a kör elején eldobni.
Ha egy játékos kiesik a szerverről mielőtt az első körben sebzés történne, a mérkőzést újra kell kezdeni teljes létszámmal. Ha azután esik ki, hogy sebzés történt, a mérkőzést szüneteltetni kell a kör vége után. A maximális várakozási idő kiesés esetén, 15 perc. Ha az érintett játékos visszacsatlakozik a szerverre, a mérkőzést lehet folytatni. Ha az érintett játékos nem tud 15 percen belül visszacsatlakozni, akkor a csapatának cserejátékost kell hívnia. (ha tudják, hogy az adott játékos nem fog visszatérni hamarabb is hívható a cserejátékos) Amennyiben nincsen rendelkezésre álló cserejátékos, úgy a csapat alapértelmezett vereségben részesül.
Játékmegszakítások: Ha egy mérkőzés a játékosok akaratán kívüli esemény végett megszakításra kerül (Pl.: szerver leállás vagy játékos kiesés), dönthetnek úgy, hogy újból játszatják az egész kört, vagy épp az egész mérkőzést.
● Ha a probléma az adott kör 1. percén belül merül fel, mielőtt bármiféle sebzés kiosztásra került volna és a játékmegszakadást jelzésre kerül az ellenfél, vagy versenybíró számára a kör visszaállításra kerül.
● Ha a probléma a kör közben merül fel, amikor már történtsebzés, de a kör kimenetele még nyílt (Pl:. csak egy játékos szakadt le a mérkőzésről) ebben az esetben a kör nem lesz visszaállítva, vagy újra játszatva. A körnek be kell fejeződnie és az számítani fog. Az eljárás ettől eltérő lehet speciális esetekben, ha a sebzés ami történt nem volt meghatározó Pl.: véletlen sebzés csapattársra, vagy ha a sebzés ami kiosztásra került leszakadást elszenvedő csapat eszközölte.
● Ha a probléma kör közben merül fel, miután sebzés már kiosztásra került, és a kör végkimenetele nem tud megállapításra kerülni, (Pl.: szerver leállás) a mérkőzés a kör elejére lesz visszaállítva.
● Ha a probléma körközben merül fel, miután történt már sebzés és a kör végkimenetel nyilvánvaló (Pl.: az egyik csapat éppen fegyvert ment és 10mp van hátra a mérkőzésből), de a mérkőzés szerver leállás nem tud folytatódni, attól a kör még számítani fog. A mérkőzések nem lesznek leállítva, vagy újra játszva olyan esetekben, ahol tisztán megállapítható, hogy a játékos hibázott. (Pl.: hibás fegyvervásárlás)
Játék szünetek: Ha egy játékos bármilyen technikai problémát tapasztal, akkor használhatja a szünet parancsot a játék megállítására. Szüneteltetni a játékot csak a körök elején, a „freeze time” alatt lehetséges. A szünet okát köteles megindokolni a szüneteltető játékos, előtte vagy miután megállította a játékot azonnal. Ha nincs megfelelő indok, az ellenfél jogosult tovább indítani a mérkőzést versenybírói segítséggel. A megfelelő ok nélküli szüneteltetés büntetőpontokat vonhat maga után. Ha a fennálló probléma nem oldható meg maximum 10 perces szünet ideje alatt, akkor vagy cserejátékost kell hívni a szabályoknak megfelelően, vagy folytatni kell a mérkőzést, vagy alapértelmezett győzelmet kell ítélni.
A Versenybírók minden esetet külön megvizsgálnak és a helyzetnek megfelelően döntenek.
● A szünet funkciót minden játékos igénybe veheti a szervereken a “!pause” “.pause” parancsokkal. A szünetnek végetvetni a “!unpause” “.unpause” parancsok segítségével lehet.
● Taktikai szünetre egy adott mérkőzés rendes játék idejében 3 alkalommal, alkalmanként maximum fél percre van lehetőség
● Hosszabbítás esetén minden fennmaradótaktikai szünet lehetőség nullázódik, és újabb 1-1 lehetőség biztosított taktikai időkérésre. Amennyiben a mérkőzés nem dől el az első hosszabbítás alatt, úgy ezen folyamat megismétlődik. Azon időkérések amelyek nem lettek használva, nem mozgathatóak a következő hosszabbításra.
Mérkőzés elhagyása: Minden játékosnak kötelező megvárni, míg az utolsó kör is befejeződik, a szerver szándékos, mérkőzés vége előtti (pl. utolsó körben, egyértelműen vesztett szituációban) elhagyása büntetést vonhat maga után.
Diszkvalifikáció: Hogy a mérkőzések közötti csúszások időtartamát minimalizáljuk, a csapatok súlyos késések esetén kizárásra kerülhetnek a versenyből. Mindazonáltal csak súlyos eseteknél fog ilyen döntés előfordulni (pl.: ha egy csapat szándékosan akadályozza egy mérkőzés befejezését/lezárását). Kirívó esetekben az adott mérkőzésen részt vevő mindkét csapatot érintheti a kizárás.
Mérkőzés megszakítás: Ha egy csapat szándékosan megszakítja az adott mérkőzést a vége előtt, a győzelem automatikusan az ellenfelet illet .
Meccs óvás: Az óvás olyan problémák megoldására szolgál, amely egy mérkőzéssel, vagy annak kimenetelével, végeredményével kapcsolatos. Ilyen lehet szándékos sértegetés jelentése, vagy a mérkőzés során rossz szerver beállítások, egyéb meccs közbeni szabálytalanságok jelentése.
Óváshoz való jog: Csak mérkőzésen részt vett játékosok/csapatok jogosultak azzal az óvás benyújtására. Óvás kezdeményezésére a mérkőzés végétől számított 15 percen belül van lehetőség.
Az óvás tartalma: Az óvásnak tartalmaznia kell, hogy miért lett az nyitva, illetve minden olyan információt, amit tudni kell az esettel kapcsolatban. Egyszavas, nem kifejtett óvások elutasításra kerülhetnek. Például egy egyszerű „csalnak” nem tekinthető óvásnak.
Kizárások lehetséges okai:
● Bizonyítható, hogy az adott csapat egésze vagy bármely játékosa a verseny menetét/eredményét bármilyen módon szándékosan befolyásolni próbálta.
● A játékos/csapat verseny lebonyolításhoz szükséges adatait nem adja meg vagy a megadott adatkezelési hozzájárulását visszavonja.
● Ha az egyik játékos/csapat jelentkezése bárkinek a jogát, jogos érdekét bármilyen módon sérti.
● Ha az egyik játékos/csapat a lebonyolító általi fényképes/videós/szöveges anyagok elkészítéséhez, közzétételéhez nem járul hozzá.
● Ha az egyik játékos/csapat verseny kezdete előtt, avagy az alatt a jelen szabályzat bármely pontját megsérti.
7. Egyéb szabályok/kiegészítések
A Szervező fenntartja a jogot, hogy a jelen szabálykönyvben felvázolt szabályokat módosítsa, eltávolítsa további értesítés nélkül. A szervező fenntartja magának a jogot, hogy egyénileg elbírálja azokat az eseteket, amelyek nem kifejezetten támogatottak vagy szerepelnek részletesen a szabálykönyvben, vagy szélsőséges esetekben még a jelen szabályzat ellen is bírálják a fair play és a sportszerűség fenntartásának érdekében.
A szabályzat érvényessége: Ha a szabálykönyv valamelyik rendelkezése érvénytelen vagy megvalósíthatatlan részben vagy egészben, az nem érinti a jelen szabálykönyv fennmaradó részének érvényességét. Az érvénytelen vagy nem kivitelezhető rendelkezés helyett, a megfelelő rendelkezést kell alkalmazni, amely legközelebb áll az eredeti szándékhoz.
Bizalmasság, titoktartás: Minden kommunikációt Szervező és Csapat/Játékos között szigorúan bizalmasnak kell tekinteni, függetlenül attól, hogy hivatalos vagy félhivatalos platformon történt-e. Ezeknek a publikációja tiltott a Szervezők beleegyezése nélkül.
Változtatás a Csapaton: Bármilyen változtatás– Pl. Csapatnév, Játékos nicknév, Játékoskeret, Csapatkapitány, Kapcsolattartó személye- a csapaton csak a Szervező jóváhagyásával lehetséges.
8. Játékosok technikai felkészültsége
Technikai problémák: Minden játékos saját maga felelős a hardware eszközeiért. Technikai probléma esetén cserejátékos alkalmazása lehetséges. Ha a problémából adódóan az egyik csapat nem tud 5 játékossal játszani, ez esetben a mérkőzés az ellenfél javára automatikus győzelemként lesz lezárva.
Nicknév, klánjelzés, játékfiók neve: Játékosok által választott nicknevek, játékfióknevek és klánjelzések nem tartalmazhatnak szponzort, vagy utalhatnak semmilyen vulgáris, politikai, szexuális tartalomra. A kupa értékrendjével nem megegyező nickneveket, klánjelzéseket, játékfiókneveket a játékosoknak módosítani kell!
9. Csapatra vonatkozó extra szabályozások
Vészhelyzeti csere kérelem: Vis maior szituáció esetén a szervezőség fenntartja a jogot, hogy vészhelyzeti csere kérelem útján az előre meghatározott szabályokon felül engedélyezzen játékos cserét. Az, hogy pontosan mi minősül vészhelyzetnek mindig a szervezőség szubjektív megítélésén múlik, és minden egyes esetet külön fog vizsgálni. Vészhelyzeti csere kérelemmel való visszaélés, ebből fakadó potenciális szándékos versenybírói megtévesztés a legszigorúbb keretek között lesz kezelve. Vészhelyzeti csere kérelem ugyanazon eseten belül több, mint 2 játékosra nem vonatkozhat, illetve a verseny egésze alatt maximum 1 alkalommal lehet erre hivatkozva soron kívüli változtatást eszközölni!
Csapat feloszlása, liga elhagyása: Ha egy csapat feloszlik a verseny közben, vagy elhagyja azt, akkor minden az ahhoz a szakaszhoz tartozó nyereményt azzal felad. Ha egy csapat kilép vagy diszkvalifikálják, akkor a következő eseményre is kiszabható az eltiltás.
Csapat név: A csapat név nem tartalmazhat szponzor nevet!
10. Közvetítés
Csapat/Játékos: A játékosok és csapatok nem tagadhatják meg a mérkőzés közvetítését.
Közvetítés megtagadása: Ha egy csapat, vagy játékos megtagadja a mérkőzése közvetítését akár diszkvalifikációban is részesülhet. Amennyiben egy mérkőzésre tervezett közvetítés volt, viszont az mégis anélkül valósult meg, úgy a versenybírók akár a teljes újrajátszás mellett is dönthetnek.
11. Nyeremény
A versenyen elérhető díjazás összértéke 1.000.000 Ft, ami a következőképp alakul:
● 1.Helyezett: 500 000 Forint
● 2.Helyezett: 300 000 Forint
● 3.Helyezett: 150 000 Forint
Külön díj illeti meg a legsportszerűbb csapatot: 50 000 Forint
